هم‌زمان با روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی آغاز شد طرح رتبه‌بندی تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی تهران

  • تاریخ انتشار : 1401/07/10
  • دسته بندی : اخبار

همزمان با روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، نشست توجیهی طرح رتبه‌بندی تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی تهران با حضور دبیرکل اتاق تهران، مدیر مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران و جمعی از دبیران و اعضای هیات مدیره تشکل‌های اقتصادی عضو اتاق تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این جلسه، دبیرکل اتاق تهران، در سخنانی با گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی و یادآوری اینکه پس از نزدیک به چهار سال از تشکیل واحد مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی در مجموعه اتاق تهران و توسعه فعالیت‌های این نهاد در حیطه توانمندسازی تشکل‌های اقتصادی، در حال حاضر حدود ۳۰ تشکل در عضویت اتاق تهران قرار دارند، از آمادگی این اتاق برای دریافت پیشنهادها و راهکارهای فاخر و گره‌گشا در راستای موضوعات حمایتی، از تشکل‌ها خبر داد.

بهمن عشقی افزود: با یکپارچه‌سازی تشکل‌ها باید نسبت به رفع و حذف حفره‌های موجود در حوزه‌های اقتصادی و کسب‌و‌کار در کشور، تلاش کرد و با حضور تشکل‌های توانمند، از اتاق بازرگانی یک نهاد مدنی مقاوم و صاحب تاب‌آوری اقتصادی ساخت که راهنمایی‌ و راهکارهای تاثیرگذار به بنگاه‌ها و همین‌طور به دولت و حاکمیت ارائه می‌دهد.

دبیرکل اتاق تهران، با تاکید بر اینکه تشکل‌ها باید ادبیات گفت‌و‌گو و تعامل اتاق بازرگانی با حاکمیت را تبیین کنند، گفت: تشکل‌ها باید به سقفی مطمئن برای اعضای خود بدل شوند و در این مسیر، بازآفرینی قدرت و هویت را به طور جدی دنبال کنند.

در این جلسه، همچنین غلامرضا ملکی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران، طی گزارشی به اقدامات صورت گرفته از سوی این واحد از سال ۹۶ تاکنون پرداخت و با بیان اینکه اتاق تهران در سال ۹۹، رتبه نخست را در میان اتاق‌های سراسر کشور از حیث عضویت تشکل‌ها به دست آورد، گفت: اتاق تهران طی این مدت اقدام به تاسیس خانه تشکل‌ها کرد که این مکان به محلی برای تشکیل جلسات و گردهمایی‌های تشکل‌های عضو اتاق تهران تبدیل شده است.

وی همچنین، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تشکل‌ها، از جمله دوره MBA دبیران و اعضای هیات مدیره تشکل‌ها و نیز اعطای تسهیلات و کمک‌های مالی به تشکل‌ها برای خرید ساختمان و محل دفاتر این بخش از سمن‌های کشور اشاره کرد و یادآور شد که تشکل‌ها می‌توانند از خدمات متنوع اتاق تهران بهره‌مند شوند.

در ادامه این جلسه، سپیده امیدی، مدیر مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران، به تشریح روند ارزیابی و رتبه‌بندی تشکل‌های عضو اتاق تهران و برنامه‌های این مرکز در این رابطه پرداخت و با بیان اینکه حکمرانی، تاثیرگذاری در سیاست‌ها، عضویت، تنظیم‌گری و خدمات، از جمله شاخص‌های ارزیابی تشکل‌هاست، تصریح کرد که در خصوص ارزیابی و رتبه‌بندی تشکل‌های عضو اتاق تهران، فرم‌های خوداظهاری در اختیار تشکل‌های این اتاق قرار گرفته و پس از تکمیل آن و ارزیابی شاخص‌های موردنظر، تشکل‌ها رتبه‌بندی می‌شوند.

وی در عین حال، خاطرنشان کرد که با رتبه‌بندی تشکل‌ها، نقاط ضعف و قوت آنها مشخص و عارضه‌یابی شده و با کمک اتاق ایران و اتاق تهران، توانمندسازی و رفع نقاط ضعف آنها در دستورکار قرار می‌گیرد.

در پایان این نشست و پس از تشریح گزارش (اینجا دریافت کنید) روند ارزیابی و رتبه‌بندی تشکل‌های اتاق تهران از سوی مدیر مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران، به پرسش‌ها و ابهاماتی که از سوی مسولان تشکل‌های حاضر در این جلسه مطرح شده بود، از سوی مدیر امور تشکل‌ها و مسولیت اجتماعی اتاق تهران و مدیر مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران پاسخ داده شد.

 

https://news.tccim.ir/story?nid=74066&title=%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86